Miért szükséges a vállalkozásodnak egy profi, saját honlap?
Magyarországon a vállalkozások több mint felének nincs honlapja. Akinek van, az is sokszor „megúszásra játszik”, s valami költséghatékony megoldást keres (pl. ingyenes blogszolgáltatók). Vagy valamilyen aktuálisan népszerű felülettel (pl. közösségi oldalak, nálunk leginkább a Facebook) próbálja kiváltani.
Mi ezekkel a baj?
Ha nincs honlapod, elég egyértelmű. Ma már szinte mindenki a neten keresgél, ha valamire szüksége van. A fiatalabb korosztályoknak meg sem fordul a fejében, hogy lehetne máshogy is. Megszűntek, vagy visszaszorultak a hagyományos felületek, ahol el lehetett érni a célközönségünket. Lehet, hogy ma még megél valaki a régi, visszajáró ügyfeleiből, de valahol az új vevőkkel is egymásra kell találnotok!
A külső szolgáltatók, mint az ingyenes oldalak, vagy a közösségi média legnagyobb veszélye, hogy azok a felületek nem a tieid! Ha úgy dönt a tulajdonosa (mint ahogy az a Facebook esetében meg is történt), hogy holnaptól csak akkor éred el a sok munkával és költséggel összetoborzott közösségedet, ha külön fizetsz érte, akkor nem marad sok választásod. Fizetsz, vagy kárba veszett, amit eddig belefektettél.
Az ingyenes szolgáltatók esetében:
• A legtöbb esetben amit feltöltesz az oldalra, az onnantól a szolgáltató tulajdona! (Megnézted a felhasználási feltételeknél az „apró betűs” részt?)
• Ez a használható domain névben is tükröződik, a tulajdonos cég neve ott lesz benne (persze fizethetsz külön saját névért, de akkor megint nincs értelme más tulajdonában hagyni az oldaladat).
• Az oldaladdal kapcsolatos döntéseket nem te hozod meg. Ha holnap „bezárják a boltot”, elveszik minden, amit beleöltél (Pl. a Freeblog pár éve minden értesítés nélkül szűnt meg.).
• Korlátozottak a funkciói (kinézet, elrendezés, belső folyamatok), kevésbé hatékonyak elérésben, mint egy szabadon alakítható honlap.
• Korlátozott, hogy mit oszthatsz meg az oldalon, s gyakran tilos az üzleti tevékenység folytatása.
Mik az előnyei egy saját honlapnak?
• Nincs korlátozva, hogy mit és mennyit osztasz meg a vállalkozásodról. A mai tartalomkezelő rendszerekkel gyorsan és egyszerűen bemutathatod termékeidet, vagy szolgáltatásaidat, s azt magad is bármikor, naprakészen frissítheted.
• Kiváló referenciafelület. Megmutathatod, miben különbözöl a konkurenciádtól, s így megjegyezhetővé válsz.
• A tartalmadat szinte korlátlan kép és videó felvétellel illusztrálhatod (csak a tárhely mérete lehet korlát, de még egy kisebb tárhelyre is ezrével lehet képeket feltölteni).
• CRM (ügyfélkapcsolat-kezelés) rendszerek használatával kapsz egy virtuális asszisztenst, aki a nap 24 órájában dolgozik helyetted, s képes az ügyfélszerzés és kapcsolattartás munkájának egy részét levenni a válladról.
• Online marketing folyamatokat tudsz kiépíteni vállalkozásod számára.
• Értékesítési folyamatokat hozhatsz létre, akár közvetlen eladással. Lehet egy saját „üzlethelyiséged” a virtuális főútvonalon.
• A fenntartási költsége minimális, egy üzleti honlap tárhelye és domain előfizetése többnyire évi 10.000,- Ft alatt marad. (Erről még írni fogok.)